Mlsání bez výčitek


Často se stává, že máte nutkavou chuť na sladkosti nebo na smažené brambůrky? Není nic jednoduššího než tyto pochutiny vyměnit za mnohem zdravější formu, která může být mnohdy chutnější než nezdravá jídla.

Sušené ovoce

Sušeným ovocem snadno nahradíme sladkosti, neboť sušené ovoce obsahuje vysoké množství přírodních cukrů, které jsou pro tělo daleko přijatelnější formou než rafinovaný bílý cukr, který se zpravidla nachází ve všech sladkostech v nepřiměřeném množství. Můžeme zvolit jakékoliv ovoce, které nám chutná, dodržujeme však doporučené množství. Mezi nejchutnější sušené ovoce patří banánové plátky, sušené fíky Nakliceno, meruňky, švestky, jahody, datle a jablka.

Sušená zelenina a luštěniny

Bramborové smažené lupínky můžeme nahradit pečenou zeleninou, kterou nakrájíme na tenké plátky, okořeníme a vložíme na několik hodin do trouby. Sušenou zeleninu můžeme již zakoupit hotovou, což nám značně ušetří čas.

Jako náhradu arašídových křupek či křupavého pečiva můžete použít pečenou cizrnu. Tu okořeníte oblíbených kořením, rozprostřete na plech a dáte péct na několik minut do trouby.

zelenina s cizrna

Čokoláda

Čokoláda nemusí být nutně váš nepřítel, kterému však nelze odolat. Jestliže vyberete správnou čokoládu a budete ji konzumovat v přiměřeném množství, může být i zdraví prospěšná. Vybírejte si převážně hořkou čokoládu s vysokým množstvím kakaa. Hořká čokoláda se vyrábí i s různými dalšími složkami jako jsou pistácie, sušené maliny či pomerančová kůra. Vyberte si tu, která vám nejvíce chutná a už nebudete muset trpět výčitkami při konzumaci většího množství.

hořká čokoláda

Rostlinná sladidla

Místo sladkých nápojů můžeme použít přírodní sladidla, obsažená v některých rostlinných pletivech. Zástupcem takové rostliny je stévie, jejíž listy jsou velmi příjemně sladké a extrakt z nich velmi dobře slouží jako zdravé sladidlo nápojů i jídel.