Nakupovaní – jak to s ním vlastně je


Nevím, jestli jste si všimli, kolik utrácíte za nákup potravin, no, když vám připadá, že je to mnoho, měli byste nejprve pochopit, jak funguje psychologie obchodních řetězců.
Důležitá úloha v psychologii obchodu je aj umístnění samotných produktů. V supermarketech při nakupovaní najdete často pečivo, mléko a jiné základní potraviny právě u konci. To samozřejmě způsobí, že musíte projet celím obchodem a nevyhnete se tak ostatním produktům.  Je to psychologický tah na naši hlavu. Totiž ona vám vnutí pocit, že potřebujeme toho mnohem víc, jak jsme původně chtěli.  A pak se vzpamatujete při pokladní s přeplněním košíkem.
sleva nás vždy zajímá
No a tím se dostáváme k dalšímu bodu, a to jsou právě nákupní košíky. Komu se přece chce nosit v rukách ten malý košík? No dobře už je možné košík za sebou i tahat, ale těch nikdy není tak mnoho aby vyšlo pro všechny. A tak sáhnut po košíku na kolečkách je výhoda nejen pro vás ale také pro obchodní řetězec.
Také to přísloví, žemala kopa ptá si víc, se sem celkem hodí. My jsi totiž neuvědomujeme, že když máme něco na dne nákupního košíku, neznamená to, že nám ještě něco chybí. On je jen prostě příliš velcí. Opět tu na nás číhá podvědomí tah, a si neuvědomujeme, že do košíku jenom vkládáme zboží. A pak platíme mnohem víc a máme pocit, že za nic. Ruku na srdce, jsou to vždy věci, které tak neuvěřitelně nutně potřebujeme?
Další skvěla věc, co nás dokáže úplně zmást je akce, sleva, nova reklama nebo omezena nabídka. Na to proste reagujeme všichni. Někde v naší hlavě vyskočí malý panáček, který nám oznámí, že když to teď nekoupím, už to proste za tu cenu mat nebudu a já jsem mohla ušetřit.
nákupní košík – je vždy nutný
No a oblíbené přestavovaní, kdy vy už mate vychozené chodníčky a přijdete do obchodů a jste jakoby v nový prodejní. Všechno je naopak. Stě zmatený, ale o to v konečném důsledku také jde. Kým si totiž zvyknete na nový vzhled, musíte často vstoupit do uliček, které byste předtím obešli.
Při nakupovaní v řetízcích musíte počítat prostě s tím, že na vás použiju různé triky abyste co nejvíc nakupili, a tedy utratili peněz. Zapojí do toho všechny vaše smysly: sluch – příjemná hudba, čuch – vůně pečiva, zrak – krásna výzdoba, reklama a obaly, hmat a celkový dojem.
No, a ještě pár typů, jak nakupovaní zvládnout bez finanční újmy:
Mějte vždy nachystaný lístek, co vlastně koupit chcete.
Obcházejte uličky, kam nechcete vstoupit
Hned si určete, kolik chcete zhruba minut penězi
Zvažujte či to skutečně potřebujete
Neberte si košík na kolečkách, pokud nejděte dělat velký nakup. Já nejraděj používám vlastní tašku anebo ruky. Ano ruky, protože do nich vezmu jen to, co skutečně potřebuji
Všimnete si lidi, který nakupuju všechno bez rozmyšleni jako pak vypadají.
A prosím vás jeden typ. Když je státní svátek a obchody jsou zavření, neznamená to konec světa.  Není třeba dělat obrovský zásoby na jeden den.
Tak a teď vám už přeji hezké nakupovaní.