Proč v podnikání jde i o linkbaiting


Není pochyb o tom, že internet se dnes stal prakticky světem sám o sobě. Odehrávají se zde obchody, sledujeme filmy i seriály, posloucháme hudbu. Není tedy žádným překvapením, že i zde se objevují reklamy, a to v poměrně velkém množství.

 

Asi všichni známe, když musíme projíždět polovinu stránky reklam, abychom se konečně dostali k tomu, co jsme si původně přišli přečíst. Nebo když sledujeme video, tak v deseti minutách tam najdeme přehršel reklam.

 

gps4

 

To však neznamená, že je to jediný způsob. V tomto případě jde i o linkbaiting seolight.cz, což je metoda, která by se dala označit jako poměrně neetická. V čem spočívá?

 

Jednoduše potenciálního zákazníka přimějete, aby na daný odkaz klikl tím, že jej uděláte poutavější. Příkladem mohou být firmy, které například jako svou internetovou doménu mají zaregistrováno zdrave-hubnuti či uvery-bez-poplatku, nebo něco podobného. Zkrátka aby člověk nepoznal, že se jedná o reklamu a že jde ve skutečnosti o stránku firmy až do chvíle, než na ni klikne.

 

gps5

 

Jiným typem mohou být hypertextové odkazy v článcích, kdy máte například slovo hubnutí či půjčka provedeno jako odkaz. Předpokládáte, že vás vezme tam, kde se o dané věci něco dozvíte, ideálně nezávisle. Zjistíte ale, že se jedná o běžný firemní web.

 

Proč je tato praktika tak důležitá? Jednoduše to zvyšuje návštěvnost dané internetové stránky, a to poměrně značně. A každý z těchto návštěvníků je potenciálním zákazníkem, kterého je možné přesvědčit, aby si daný produkt koupil.

 

To už však záleží na tom, jak je daná internetová stránka provedena. Většina z nich je udělána tak, aby podávala „zaručené“ a „důvěryhodné“ informace, které říkají, jak je daný výrobek skvělý a jak na danou věc skutečně pomáhá.

 

Přesto by se lidé měli před touto praktikou mít na pozoru a do této pasti nespadnout. Je to nejen z toho důvodu, že tento způsob využívají ne zrovna důvěryhodné firmy, ale také proto, aby chránili sebe i svou peněženku.